Notícies

image
Data: Dilluns,1 d'octubre del 2018
Lloc: Internacional
Organitza: CEA

Dia Internacional de les Persones d’Edat – 1 d’Octubre:

Fer-nos grans i sumar anys és llei de vida i alhora, és una experiència enriquidora que forma part de les diferents etapes d’edat, dins les quals hem d’aprendre a gaudir de diverses maneres.

Una  bona manera de gaudir és practicant esport o realitzant exercici físic, ja que un estil de vida actiu afavoreix a un millor procés d’envelliment, a la reducció de problemes de salut i malalties. Però, també cal tenir en compte que fer esport és a més,  un important element sociabilitzador.

Ser actiu i realitzar exercici físic no ha de ser un esforç en cap edat. Per a algunes persones d’Edat sembla que ho és, quan hauria de ser com un joc per adults, un joc amb nombrosos beneficis per a la salut! I doncs....perquè no recuperem l’esperit del joc, com quan érem infants?

Algunes de les propostes per realitzar activitat física són:

- Gimnàstica de manteniment (treballa global de: força i resistència muscular, mobilitat, resistència cardio-respiratòria, flexibilitat, equilibri i coordinació).

- Activitats aquàtiques per a gent gran

- Caminar i realitzar excursions

- Fer esports que ens agradin i que s’adaptin a les característiques individuals

- Realitzar activitats més suaus com: Estiraments, ioga, tai chi i altres...

Els paràmetres dependran de diversos factors, però l’ideal seria:

- Fer activitat diàriament o entre 3-4 cops/ setmana (en dies alternatius).

- Intensitat en funció del tipus d’exercici i de les individualitats, però és interessant trobar la zona d’intensitat moderada.

- La duració també variarà segons el tipus d’exercici i treball, però uns 45 minuts és suficient.

En conclusió, no hi ha excuses perquè practicar esport és:

SALUDABLE

ADAPTABLE: A l’aire lliure o en interior, gratuït o pagant, a les capacitats i característiques personals, individual o en grup...

FLEXIBLE: En horaris, en activitats...

VARIAT: Hi ha moltes opcions i ofertes.

DIVERTIT

I per acabar, és recomanable fer revisions mèdiques i quan facis exercici físic no te’n oblidis del portar la roba i calçat adequat, dels hàbits higiènics i nutricionals (correcta alimentació i hidratació).

Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de pàgina web. Accepto les cookies